Op D.V. zondag 3 mei verwelkomen wij dominee J.W. Sparreboom als predikant van de Hervormde Gemeente in Nieuwerkerk aan den IJssel. Daarmee krijgt de Nieuwe Kerk na een periode van ruim 1,5 jaar een nieuwe herder en leraar. Ds. Sparreboom neemt de plaats in van Ds. Marchand, die november 2018 met emeritaat ging.

Vanwege de maatregelen rond het corona-virus wordt de dienst gehouden in een vrijwel lege kerkzaal. Gemeenteleden en belangstellenden kunnen de dienst meebeleven via een beelduitzending , waarvoor een link te vinden is op onze website www.hervormdnieuwerkerk.nl.

Gezien de bijzondere situatie is gekozen om de bevestigings- en intrededienst te combineren. Ds. Methorst, eveneens predikant binnen onze gemeente, en ds. Sparreboom zullen de dienst gezamenlijk leiden. De dienst wordt om 17.00 uur gehouden in het Kerkelijk Centrum, te Nieuwerkerk aan den IJssel. Ds. Sparreboom was de afgelopen jaren predikant van de hervormde gemeente Sliedrecht. Deze gemeente dient hij sinds mei 2015. Daarvoor was hij verbonden aan de hervormde gemeenten in Krimpen aan den IJssel en Nieuwveen.