Helaas was de dienst van vanmorgen vanuit de Oude Kerk niet goed te volgen doordat de beeld- en geluidskwaliteit sterk minder waren dan in voorgaande diensten.
Erg storend en jammer, voor u, maar ook voor al het werk wat door vrijwilligers gedaan wordt om de beelduitzendingen mogelijk te maken.

Op nadrukkelijk verzoek is er gekozen om zolang de gemeente niet samen kan komen een extra cameraopstelling recht voor de kansel te plaatsen. Daarnaast is er gevraagd om de liturgie tijdens de uitzending uit de Oude Kerk te tonen.
Beide aanpassingen zijn deze week doorgevoerd en bij de controle na afloop zag alles er goed uit qua geluid en beeld.

Bij de start van de live uitzending bleek echter direct dat het niet goed werkte.De mogelijkheden om tijdens de dienst bepaalde instellingen te veranderen zijn beperkt. Het risico bestaat dat zelfs de live uitzending in het geheel stopt.

Direct na de dienst is gezocht naar de oorzaken en zijn de benodigde aanpassingen doorgevoerd.De storingen van vanochtend zijn daarmee opgelost en zullen waarschijnlijk bij een volgende uitzending uit de Oude Kerk niet meer optreden.

Mocht u de uitzending nogmaals willen terugluisteren zonder de mindere geluidskwaliteit dan kunt u dat doen via kerdienstgemist.nl (klik hier).

Vriendelijke groet.