Na de persconferentie van gisteren is het CCT kort bijeen geweest. Komende dinsdag komt het CCT weer bij elkaar om verder door te spreken over de gevolgen van de persconferentie. Voor nu is besloten om vanaf morgen de kerken weer open te stellen voor 50 gemeenteleden, basisschoolkinderen niet meegerekend. We hebben hiervoor gekozen omdat ook wij oog hebben voor de geestelijke pijn die de huidige situatie en de maatregelen veroorzaken. Daarbij denken we dat we dit verantwoord kunnen doen als iedereen zich aan de voorzorgsmaatregelen houdt.

Reserveren kan vanaf nu voor alle diensten, behalve de ochtenddienst in de OK. In deze dienst van bevestiging en afscheid zijn naast de betreffende ambtsdragers ook hun directe familieleden aanwezig.

Verder is besloten dat catechese in kleine groepen door kan gaan. Over de mentorcatechese en andere kerkelijke activiteiten wordt komende dinsdag verder gesproken.

Eventuele opmerkingen of vragen kunt u meegeven via de website of aan leden van het CCT. Daarna volgt ook weer een uitgebreidere memo.