Heeft u ook te maken met sterk stijgende (energie)kosten en komt u hierdoor in financiële problemen?

In het nieuws gaat het de laatste tijd steeds vaker over stijgende inflatie, stijgende zorgkosten en met name over stijgende energiekosten. Dit terwijl de lonen en (AOW)uitkering(en) niet of nauwelijks stijgen.

Zeker bij een (gedwongen) wisseling van energiecontract zult u hiervan de gevolgen ondervinden!
De overheid (zie hieronder) zal ten dele bijdragen maar als Diaconie kunnen we u nog sneller helpen.
Het enige wat u hoeft te doen is een mail sturen naar diaconie@hervormdnieuwerkerk.nl of appen / bellen naar 0640429784.

Als Diaconie zijn we in gesprek met andere Diaconieën in Nieuwerkerk. Het doel is om enerzijds mensen te helpen die in de problemen komen maar anderzijds ook een beroep te doen op gemeenteleden die vergoeding van de overheid niet nodig hebben. In Nederland zijn er al enkele soortgelijke initiatieven gestart door kerken.

Compensatieregeling via de overheid
Iedereen krijgt in 2022 een korting op zijn energiebelasting. Volgens het ministerie van Economische Zaken betaalt een huishouden met een gemiddeld energieverbruik daardoor
ruim € 400 minder, maar dat kan dus sterk verschillen per huishouden.

De laagste inkomens krijgen via de burgerlijke gemeente een extra compensatie van zeker € 200. Mensen met een bijstandsuitkering krijgen deze automatisch, anderen met een laag inkomen moeten zichzelf bij de gemeente melden.