Momenteel krijgen ongeveer 250 inwoners van de gemeente Zuidplas wekelijks voedselpakketten vanuit Zuidplas Helpt en de Boodschappenkast.
Onze Diaconie heeft bij het uitbreken van corona in maart 2020 structurele hulp aangeboden aangezien ze vanuit (horeca)ondernemers en particulieren vrijwel niets meer kregen.
Maandelijks ontvangen de beide stichtingen (houdbare) goederen waaraan op dat moment behoefte is.
M.i.v. 2021 heeft de Diaconie besloten om bij de Bid- en Dankdagen specifiek voor beide stichtingen geld in te zamelen en daarmee goederen voor hen aan te schaffen.
Op de begroting hebben we ook een bedrag staan om te besteden.
We mogen de afgelopen jaren zien dat veel gemeenteleden dit doel een warm hart toedragen en het wordt erg gewaardeerd dat we dit als kerk voor plaatsgenoten doen.
We zien ook gemeenteleden die naast deze collectes ook tussendoor aan dit doel geven en daar zijn we ook dankbaar voor.

Op DV zondag 6 maart en Biddag (9 maart) kunnen in beide kerken weer voor dit doel houdbare producten ingeleverd worden. Waar altijd behoefte aan is, denk aan pasta, rijst of soep.
Alvast hartelijk dank voor het overmaken van uw gift. Hebt u vragen stuur een mail naar diaconie@hervormdnieuwerkerk.nl