Vanaf nu website beschikbaar: www.noodopvangzuidplas.nl

De gemeente Zuidplas regelt opvang voor ongeveer 120 vluchtelingen uit Oekraïne. Deze vluchtelingen worden opgevangen in het voormalige Rabobank-gebouw aan de J.A. Beijerinkstraat in Nieuwerkerk aan den IJssel. Naar verwachting is het gebouw op vrijdag 8 april klaar voor oplevering.

Veel spullen nodig voor inrichting
Wij zijn dan ook blij dat veel inwoners hebben aangeboden om goederen te schenken. Van dit aanbod willen we graag gebruik van maken. Via deze website kunt u aangeven wat u wilt schenken, u heeft hierbij de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Welke artikelen zijn er nodig?
Via de knop ‘Aanmelden hulpgoederen’ komt u bij de lijst met daarop die goederen wie we goed kunnen gebruiken. We hebben niet van alle goederen evenveel nodig, daarom registeren we wat binnenkomt. Op de lijst kunt u zien hoeveel we per item nodig hebben.

Wanneer en waar?
Het inzamelen van de geschonken goederen gebeurt op zaterdag 2 april van 9u tot 13u op het kerkplein bij het Kerkelijk Centrum, J.A. Beijerinkstraat 53. Hier staan vrijwilligers klaar die achter tafels uw spullen in ontvangst nemen.

Wilt u de goederen schoon en goed inleveren?
Let op: In de ochtend wordt er ook oud papier op het kerkplein ingezameld.

Kunt u de goederen niet zelf brengen?
Het heeft onze voorkeur als u zelf de goederen komt brengen tijdens de inzameldag. Is dit niet mogelijk voor u? U kunt dit aangeven bij het aanmelden van de goederen via de website www.noodopvangzuidplas.nl en wij zullen dan contact met u opnemen.

Ik wil meehelpen?
Wilt u meehelpen bij het inzamelen van de goederen en/of heeft u de beschikking over een bus of aanhangwagen waarmee u spullen kunt vervoeren? Meld u zich aan via de knop ‘Meehelpen’ bovenaan de pagina.

Namens de gemeente Zuidplas en aangesloten kerkelijke instanties alvast hartelijk dank voor uw medewerking!