Alpha Nieuwerkerk a/d IJssel gaat in september weer van start!

WAT IS ALPHA?

Ontmoeten, vragen en ontdekken – dat doe je op Alpha. Wereldwijd hebben ruim 24 miljoen mensen in 169 landen een Alpha gevolgd. In Nederland hebben ruim 270.000 mensen een Alpha gevolgd.

De plek waar je jezelf mag zijn. De plek waar je alles mag delen. De plek waar je mag twijfelen. Tijdens tien interactieve en gezellige bijeenkomsten ontdek je wat het christelijk geloof inhoudt. Kom je ook langs tijdens de 1e introductieavond om te kijken of het iets voor je is!

VOOR WIE IS DE ALPHA-CURSUS?

De Alpha is voor iedereen want dat zorgt voor goede gesprekken! Weet je niet zo goed wat je gelooft? Of ben je al heel lang christen, maar wil je je geloof weer eens opfrissen?

HOE ZIET EEN ALPHA-AVOND ERUIT?

Elke Alpha begint met een lekkere maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Na de maaltijd luister je naar een kort, inspirerend verhaal over een van de onderwerpen. Daarna is er alle ruimte om je vragen en gedachten te delen in kleine groepen. De avond begint om 19:00 uur en is uiterlijk om 21:30 uur afgelopen.

WAT KOST DE ALPHA-CURSUS?

Deelname aan de is gratis; wij verzorgen de begeleiding, het cursusmateriaal en het eten.

WELKE ONDERWERPEN WORDEN BEHANDELD?

• 21 september: Is er meer?

• 28 september: Wie is Jezus?

• 5 oktober: Waarom stierf Jezus?

• 12 oktober: Hoe kun je geloven?

• 19 oktober: Bidden: waarom en hoe?

• 26 oktober: De Bijbel lezen: waarom en hoe?

• 2 november: Hoe leidt God ons?

• 4 & 5 november: 3 onderwerpen over de Heilige Geest

• 9 november: Hoe kan ik het kwade weerstaan?

• 16 november: Geneest God nu ook nog?

• 23 november: Hoe zit het met de kerk?

Voor meer informatie en inschrijfmogelijkheden www.alphanieuwerkerk.nl

Alpha Nieuwerkerk aan den IJssel

Of je jong of oud, gelovig of niet-gelovig bent; je bent van harte welkom!

Vragen? Vragen!
Heeft u vragen of opmerkingen over een van deze mogelijkheden? Neem dan contact met ons op door middel van het contactformulier hieronder.