Elke zondagmorgen is er de mogelijkheid om in de grote zaal van de Vluchtheuvel baby’s en peuters, tot ongeveer 4 jaar, bij de oppas te brengen. In een aparte ruimte kunnen de kleine baby’s met wagens neergezet worden.

We vragen de ouders om zelf verschoningsspullen, limonade, flesje en/of fruithapje, voorzien van naam, mee te geven.

De namen van de kinderen worden op de presentielijst gezet. Zo weten we precies wie er die ochtend bij de oppas is. Eventuele aandachtspunten kunnen op de lijst vermeld worden.oppas

Om ca. kwart over 10 gaan we met de kinderen een verhaal voorlezen of vertellen naar aanleiding van het Bijbelvertelrooster. Vaak gebruiken we muziekinstrumentjes om samen nog wat te zingen.

Er is ook een spaarpot zodat we af en toe nieuw speelgoed kunnen kopen.

Veiligheid staat voorop! De medewerkers hebben specifieke instructies gekregen om een veilige oppas te organiseren. Ze weten ook de EHBO koffer te vinden en indien nodig schakelen ze de hulp van de koster in.

De kinderen zullen in de speelruimte zijn als de ouders terug komen na de kerkdienst. Eén medewerker staat bij de deur en zorgt er voor dat kinderen niet zonder ouders vertrekken.

Bij een calamiteit wordt aan de hand van de presentielijst gecontroleerd of alle kinderen buiten zijn. Met een koord, waaraan de kinderen zich vast houden, zullen de medewerkers in het geval van een ontruiming de kinderen in veiligheid brengen. Er is op die manier een overzichtelijke rij, waarbij we de kinderen goed kunnen tellen. De  kinderen in de kinderwagens worden zo snel mogelijk naar buiten gedragen en/of gereden.

De contactpersoon voor de oppas in de Oude Kerk is Leanne van den Berg-Schuurman (oppasoudekerk@hervormdegemeente-nieuwerkerkaandenijssel.nl).