Welkom! Op deze pagina vindt u de gemeentegesprekken behorend bij diensten gehouden in de Oude Kerk, Nieuwe Kerk of beide. De gemeentegesprekken zijn bedoeld als gesprekspapers voor de huiskringen.

Downloads:

• Klik hier voor het gemeentegesprek n.a.v Nehemia
  • Klik hier voor de Bijbelstudie over de kracht van gebed
  • Klik hier voor de Bijbelstudie over het gebed van Jabez (1 Kronieken 4 vers 9 en 10), n.a.v. de preek op Nieuwjaarsdag 2024
  • Klik hier voor de Bijbelstudie over Efeze 1, n.a.v. Keller hoofstuk 1 en 2
  • Klik hier voor de Bijbelstudie over offeren en bidden
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de diensten van 12 en 19 november 2023 (Hizkia)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 1 november 2023 (Jona)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 8 oktober 2023 (Bidden = je diepste verlangen bij God neerleggen)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 24 september 2023 (Kracht van gebed – voorbede)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 6 augustus 2023 (Kracht van gebed – aanbidding)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 16 april 2023 (De restgelovigen)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 2 april 2023 (Mozes)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 12 maart 2023 (Rachab)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gesprekvragen van de dienst van 5 februari 2023 (Jakob)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 15 januari 2023 (Oude Kerk) (Izak)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 20 november 2022 (Nieuwe Kerk) (Abraham)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 16 oktober 2022 (Nieuwe Kerk) (Noach)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 9 oktober 2022 (Nieuwe Kerk) (Sara)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 2 oktober 2022 (Abraham 2)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 4 september 2022 (Nieuwe Kerk) (Gideon 2)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 28 augustus 2022 (Nieuwe Kerk) en 11 september 2022 (Oude Kerk). (Gideon)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 17 juli 2022 ten behoeve van het ‘gemeentegesprek in winterseizoen 2020-2021. (Henoch)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van 19 juni 2022 (Nieuwe Kerk) en 26 juni 2022 (Oude Kerk). Klik hier voor de Oekraïense versie. (Abel)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen van de dienst van Tweede Pinksterdag, 6 juni 2022. (Volharden)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen te openen van de dienst van Goede Vrijdag, 15 april 2022. (Johannes 19 – ‘Jezus geeft Zichzelf voor ons’)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gesprekvragen van de dienst van 6 maart 2022. (Johannes 9 – ‘Jezus raakt ons aan’)
  • Klik hier voor de samenvatting en bijbehorende gespreksvragen te openen van de dienst van 6 februari 2022. (Romeinen 8)

Ondersteunend materiaal
In de kringen gaan we in op preken, waarvan preeksamenvattingen en vragen en opdrachten hieronder zijn te downloaden.

Datum preek Geloofsheld Downloads
2022-06-06 H1 – Hebreeën 10 (inl.)  Samenvatting / Luisterdienst
2022-06-19 H2 – Abel  Samenvatting / Luisterdienst
2022-07-17 H3 – Henoch  Samenvatting / Luisterdienst
2022-09-04 H4 – Gideon  Samenvatting / Luisterdienst
2022-10-02 H5 – Abraham (I)  Samenvatting / Luisterdienst
2022-10-09 H6 – Sara  Samenvatting / Luisterdienst
2022-10-16 H7 – Noach  Samenvatting / Luisterdienst
2022-11-20 H8 – Abraham (II)  Samenvatting / Luisterdienst
2023-01-15 Izak  Samenvatting / Luisterdienst
2023-02-05 Jacob  Samenvatting / Luisterdienst

Introductiefilmpje Focus:

We zijn als gemeente inmiddels ruim een jaar bezig met het Focustraject.
Op deze IZB webpagina wordt ook toegelicht waarom we als gemeente gekozen hebben voor dit Focustraject.

Dit traject is bedoeld om ons als gemeente samen te brengen rond Jezus. Hiervoor volgen we verschillende blokken die aansluiten op de verschillende kanten van het leven als gemeente en als christen. Elke maand hebben we een kerkdienst die aansluit bij de onderwerpen uit het Focustraject. Ook organiseren we activiteiten zoals (digitale) gemeenteavonden en wandelingen. Deze activiteiten zijn er om ons als gemeente te verbinden, zeker in deze tijd. Daarom moedigen we u van harte aan om mee te doen! Voor actuele informatie kunt u het gemeentecontact en de ChrchApp in de gaten houden. We zien u graag!

Focus onderdelen

Omdat Focus erop gericht is ons als gemeente samen te brengen, vinden we het belangrijk dat u met ons in contact kunt komen. Daarom kunt u hieronder contact met ons opnemen door te mailen. U mag ons ook gerust aanspreken als u ons ziet, of op een andere manier contact leggen!

Video’s

Voor informatie of vragen over het Focustraject kunt u contact opnemen via onderstaand contactformulier.