Met deze uitspraak begint ds. Laurens Jan Vogelaar de aflevering van de GZB-podcast ‘Deel je leven’. Hij vraagt zich als zendingswerker in Indonesië af hoe wij onze roeping richting de islam concreet kunnen maken. En hoe we naast de mensen kunnen staan, die een andere religie aanhangen. Hij vertelt hoe we onze naastenliefde naar hen toe kunnen tonen, zoals Jezus dat ook deed met de mensen om Hem heen. Ook stelt hij zich de vraag hoe hij zelf vast kan houden aan zijn ideaal om te leren van de wereldkerk als je ook ruzie en gedoe tegen het lijf loopt? In Indonesië is het gezag van de familie erg belangrijk, dat stijgt boven het gezag van de kerk uit. Des te belangrijker is het dat er bij conflicten een band met Christus mag zijn binnen zo’n familie. In de Bijbel staat een goede gemeenschap met God en elkaar centraal. Dat hoopt Laurens Jan ook uit te kunnen dragen naar de mensen in Sulawesi.

De aflevering met ds. Laurens Jan Vogelaar vindt u op www.gzb.nl/podcast. Bent u na het beluisteren van de podcast geraakt door het verhaal van Laurens Jan en wilt u het werk van de familie Vogelaar steunen? Word dan hun Zendingsmaatje via www.zendingsmaatje.nl.

Bovenstaand artikel is deel van een serie, aangedragen door de GZB.