De fondsenwerving voor de zonnepanelen loopt nu enkele weken. We hebben inmiddels ongeveer 10.000 euro aan giften ontvangen waarvoor hartelijk dank. Tegelijk zit er nog een groot gat tussen het ontvangen bedrag en het streefbedrag van circa 90.000 euro. We begrijpen dat het ook voor u een onzekere tijd is met oplopende kosten. Toch doen we nog een keer een dringende oproep om deel te nemen om zodoende te helpen de energiekosten voor de gemeente draagbaar te houden. We doen dat op verschillende manieren. Zo kijken we naar beperking van het gasverbruik door slim en niet onnodig te verwarmen en door beter te isoleren. Maar ook het zelf opwekken van stroom is een belangrijke stap hierin. Met de aanschaf van zonnepanelen willen we daar een grote impuls aan geven. Daar kunnen we als gemeente de komende jaren profijt van hebben.

U kunt uw gift overmaken op rekeningnummer NL61RABO0345202848 t.n.v. “CvK Hervormde Gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel” onder vermelding van “Gift voor zonnepanelen”. Wanneer u vragen heeft over de manier van geven en de mogelijkheden hierin, kunt u contact opnemen via kerkrentmeesters@hervormdnieuwerkerk.nl