Goedemorgen broeders en zusters in Nederland,

Het is Pinksteren, de dag dat de Heilige Geest is uitgestort en ook het zendingswerk is begonnen.

Vanaf het Pinksterfeest gaan christenen op weg om het evangelie aan anderen te vertellen. Op deze Pinkstermorgen willen we jullie daarom van harte groeten vanuit Congo.

De situatie in Oost-Congo is helaas niet veel veranderd. Er is veel onrust, rebellengroepen die hun wapens gebruiken, stammen die voortdurend met elkaar in conflict zijn, de staat van beleg heeft nog niks echt verbeterd. Wanneer houdt het eens op?

We willen daarom jullie gebed vragen voor vrede in Oost-Congo. Want er lijden zoveel mensen!

Tegelijkertijd kunnen jullie God ook danken voor het geloof van veel Congolezen. Hun geloof is vaak echt hun redding, het geeft hen moed en veerkracht, in alle moeilijke omstandigheden. Het geeft hen perspectief en hoop, dwars door alles heen.

Wij wonen inmiddels stabiel in Bunia en we zullen hier de komende jaren ook blijven (als God dat wil). Mark bezoekt als arts verschillende klinieken van de kerk. Corine begeleidt verschillende projecten binnen de kerk. De kinderen gaan elke dag naar school. God is goed! En we genieten ook echt van de stabiliteit. Vorig jaar was dat nog zo anders!

Nogmaals de hartelijke groeten vanuit Congo. We bidden ook voor jullie. Dat God jullie de kracht geeft om ook in Nederland te doen waar hij je voor vraagt. In de grote dingen en de kleine dingen. De gebroken mens uit Congo, zou je zomaar ineens als vluchteling in Nederland kunnen tegenkomen.

Maar ook onder Nederlanders is er veel lijden, armoede en verdriet. We bidden dat jullie een licht mogen zijn waar Hij jullie geplaatst heeft. Getuigen van Zijn grote Liefde.

Mark en Corine,
En Thijmen, Aron en Aimée