Orgelconcert in Nieuwerkerk ad IJssel door Arjan Versluis

De concertserie voor 2024 van de Stichting Orgelcultuur Zuidplas gaat weer starten. De organist Arjan Versluis is voornemens om op zaterdag 1 Juni a.s. een concert te verzorgen op het orgel in de Oude kerk van de Hervormde Gemeente in Nieuwerkerk ad IJssel. De kerk bezit een bijzonder orgel met een karaktervolle klank van de orgelbouwers Assendelft en Van den Brink.

Arjan Versluis is op dit moment stadsorganist van de gemeente Gorinchem en bespeelt daar het monumentale Bätz- orgel. Hij is een musicus die graag direct wil communiceren met zijn luisteraars en ze enthousiast wil maken voor de prachtige klanken van het orgel en de muziek. Hij probeert de noten zo tot leven te wekken, dat de boodschap van de muziek op een
aansprekende wijze overkomt.

In 2021 kwamen in het kader van Arjans 25-jarig organistenjubileum de cd’s Con Abbandono (repertoire uit de romantiek) en Con Fantasia (repertoire uit de barok en improvisaties) uit. Beide werden opgenomen in de Grote Kerk van Gorinchem. Arjan Versluis (1978) heeft zijn studies Docerend en Uitvoerend Musicus (hoofdvak orgel) behaald aan het Rotterdams Conservatorium. Hoofdvakdocent was Bas de Vroome. Daarnaast voltooide hij de studie kerkmuziek. Docent kerkelijk orgelspel was Aart Bergwerff. Verder volgde hij improvisatielessen bij Henco de Berg.

Het programma vermeldt werken van J.S. Bach, Krebs en Böhm, alsmede een aantal improvisaties van Arjan Versluis zelf.

Het concert wordt georganiseerd door de Stichting Orgelcultuur Zuidplas.

Toegang: € 10,- Kinderen t/m 12 jaar €5,-
Aanvang: 20.00 uur
Adres: 2912 CL Kerkgang 3 Nieuwerkerk ad IJssel in de Oude Kerk

Graag tot ziens op 1 Juni a.s. !